شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در همدان 

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۱۲ مزرعه در استان با هدف و ارتقای بهره وری برای به کارگیری آخرین دانش روز شناسایی شده است.

علی رستمی با تاکید بر اینکه طرح مزارع نوآور از سیاست‌های وزارتخانه‌ای است گفت: ۱۲ مزرعه از ۱۰۴ مزرعه نوآور کشور، سهم استان همدان است که با هدف برنامه‌های ترویجی و ارتقای بهره‌وری دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه به واسطه سازه‌های ترویجی آموزش‌های ترویجی به کشاورزان با قوت پیگیری می‌شود افزود: ۵۱ سایت الگویی و ۳۷ کانون یادگیری از ابتدای سال تاکنون در راستای ترویج اجرا شده است.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: آموزش‌های ترویجی به ۲ روش گروهی و انفرادی انجام می‌شود و در حوزه آموزش‌های تحقیقات محور ترویجی از محققان و مرکز تحقیقات کشاورزی بهره‌مند خواهیم شد.

رستمی گفت: پل ارتباطی محقق، مروج و کشاورز در کارگاه‌های ترویجی برقرار می‌شود به طوری که آخرین دستاورد‌ها و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورز منتقل شود.

او با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار نفر روز آموزش ترویجی محقق شده است گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نفر روز دوره مهارتی در راستای به زراعی و به نژادی در استان برگزار شده است.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به آموزش ۱۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر روز به منظور ارتقای بهره‌وری و تولید بیشتر در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها اشاره کرد و افزود: طرح جهش تولید تبدیل آیش زرد به آیش سبز و کشت گیاهان علوفه‌ای، گیاهان دارویی، حبوبات و دانه‌های روغنی در مزارع دیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.